Blog

Copiii si stilul de invatare – Cum pot avea cele mai bune rezultate?

Daca ii este usor sa retina explicatiile profesorului sau, daca tinde sa verbalizeze continuturile pe care le invata si este foarte eficient in rezolvarea sarcinilor, chiar si fara sa aiba la indemâna suport vizual, cel mai probabil stilul de invatare al copilului tau este cel auditiv.

smiling girl with hearphones 1301 46

Daca, in schimb, pentru el este important suportul vizual, daca ii este greu sa retina informatii fara sa aiba un text scris in fata, ori, daca, pur si simplu, diagramele, ilustratiile, hartile, constituie materialele de baza pentru orice materie, stilul sau de invatare este cel vizual.

primary students in geography class 1098 4013

Nu ai regasit in cele doua stiluri anterioare pe cel al copilului tau? Este probabil pentru ca se incadreaza intr-o alta categorie, definita prin dorinta de experimentare, de activitate fizica intensa, de nevoia de a invata totul prin miscare. Acesta este cunoscut ca fiind stilul kinestezic.

Un alt stil este cel tactil: la fel ca in cazul kinestezicilor, miscarea si comunicarea nonverbala reprezinta motorul invatarii. Daca scoala traditionala nu lucra, pâna acum, diferentiat, in functie de stilul individual de invatare al elevilor, metodele moderne abordeaza aceasta situatie dintr-o alta perspectiva.

schoolchildren playing with experimental substances 1098 2320

Studiile au demonstrat ca stilul de invatare este crucial pemtru progresul copiilor si pentru performantele lor scoalare. Prin urmare, am sumarizat, in continuare, caâteva sfaturi pe care copiii vostri ar putea sa le urmeze pentru a da randament, in functie de stilul propriu de invatare:

  1. Sfaturi pentru copiii cu stil de invatare auditiv
  • Asculta cu atentie explicatiile in cadrul cursului!
  • Discuta ideile si problemele cu un partener!
  • Implica-te in exercitii de ascultare, dupa care rezolva exercitii pe baza textelor audiate!
  • Asculta un text inregistrat, mai degraba decât sa il citesti!
  • Pronunta cuvintele in gand!
  • Citeste cu voce tare! Poti imprima diverse ritmuri textului, pentru a-l retine mai bine!
  • Inregistreaza-ti observatiile si gandurile intr-un caiet tip jurnal!
  • Repeta principalele idei folosind propria voce, cu muzica preferata in fundal!
  • Foloseste metode de ascultare activa si de rezumare a celor auzite!
  • Asista la dezbateri si colocvii!
  1. Sfaturi pentru copiii cu stil de invatare vizual
  • Citeste texte ample! Nu audia texte, ci incearca sa lucrezi avand la baza materiale printate!
  • Noteaza-ti informatiile folosind culori diferite, scheme, diagrame si ilustratii!
  • Priveste forma unui cuvant!
  • Subliniaza cuvintele-cheie!
  • Alcatuieste harti mentale, scheme!
  • Nu ezita sa apelezi la imagini pentru a ilustra structurile abstracte!
  1. Sfaturi pentru copiii cu stil de invatare kinestezic si tactil
  • Efectueaza experimente!
  • Alege exercitii de miscare, dans, joc de rol, mima, prin care sa repeti notiunile studiate!
  • Transpune notitele in imagini sau benzi desenate!
  • Alcatuieste harti conceptuale!
  • Urmareste cu degetul titlurile si cuvintele-cheie; pronunta respectivele cuvinte si scrie-le din memorie!
  • Realizeaza exercitii practice!

Daca nu stii care este stilul de invatare al copilului tau, completati impreuna testul pe care il gasesti mai jossi, apoi, indruma-l sa aplice sfaturile care i se potrivesc.

(Sursa: http://psihologice.3x.ro/Stildeinvatare.html)

>>>>>>>>>>>TEST<<<<<<<<<<<

Care este stilul de invatare al copilului tau?

Afla, impreuna cu el, completand testul de mai jos:

1.) Invat cel mai bine cand:
   A.  vad informatia ____
   B.  aud informatia ____
   C.  experimentez (pun in practica) informatia ____
2.) Imi plac:
   A.  imaginile si grafica ____
   B.  audiobook-urile si povestile istorisite de cei din jur____
   C.  interactiunile cu oamenii si mersul in excursii____
3.) Pentru a ma relaxa, imi place sa:
   A.  citesc____
   B.  ascult muzica____
   C.  fac sport sau sa petrec timp in aer liber____
4.) Tind sa fiu:
   A.  contemplativ____
   B.  vorbaret____
   C.  activ, dinamic____
 
5.) Pentru a-mi aminti un numar de telefon:
   A.  il scriu de cateva ori____
   B.  il spun cu voce tare de cateva ori____
   C.  il notez pe orice am la indemana____
6.) La un curs, invat cel mai bine cand:
   A.  am un manual bun, ajutoare vizuale (planse, ilustrate) si informatii scrise____
   B.  profesorul spune lucruri clare si interesante____
   C.  sunt implicat in anumite activitati____
7.) Cand invat pentru un test:
   A.  imi citesc notitele si scriu un rezumat____
   B.  imi citesc cursurile cu voce tare si spun informatiile memorate____
   C.  imi place sa studiez in grup si sa utilizez tabele____
8.) Am:
   A.  un simt estetic dezvoltat si sunt foarte atent la detaliile vizuale____
   B.  o placere deosebita sa spun glume si sa povestesc____
   C.  o placere deosebita sa construiesc lucruri si sa fiu activ____
9.) Imi planuiesc saptamana viitoare:
   A.  facand o lista si tinand un calendar detaliat____
   B.  vorbind despre asta cu cineva____
   C.  concepand un calendar pe calculator____
10.) Cand ma pregatesc pentru un test la matematica:
   A.  scriu formulele pe fise sau utilizez imagini____
   B.  memorez formulele vorbind cu voce tare____
   C.  utilizez cuburi, lego sau modele tridimensionale____
11.) Adesea:
   A.  imi amintesc chipurile dar nu numele____
   B.  imi amintesc numele, dar nu chipurile____
   C.  imi amintesc evenimentele, dar nu numele sau chipurile____
12.) Memorez cel mai bine cand:
   A.  citesc informatiile si ma folosesc de imagini____
   B.  ascult informatiile si folosesc cuvinte care rimeaza____
   C.  incerc sa fac lucrurile dupa principiul “incercare si eroare”____
13.) Cand indrum pe cineva spre o adresa, spun ceva de genul:
   A.  “Mergeti la dreapta, ajungeti la blocul galben, apoi o luati la stanga pana vedeti un stejar mare. Aveti clara imaginea?” ____
   B.  “Mergeti la dreapta, treceti de 3 blocuri, apoi la stanga pana la cabinetul psihologic. OK? Ati prins ce am spus?” ____
   C.  “Urmati-ma!,” dupa ce i-am aratat directia prin gesturi____
14.) Cand merg printr-un oras nou, prefer:
   A.  sa iau o harta si sa gasesc singur drumul____
   B.  sa ma opresc si sa intreb pe cineva____
   C.  sa ma plimb prin zona si sa-mi dau seama de unul singur____

Cel mai mare punctaj (A, B sau C) indica stilul tau de invatare predominant.

  • Cele mai multe raspunsuri “A” – stilul tau de invatare este predominant vizual.
  • Cele mai multe raspunsuri “B” – stilul tau de invatare este predominant auditiv.
  • Cele mai multe raspunsuri “C” – stilul tau de invatare este predominant kinestezic.

Autor articol: Raluca Rusu – profesor de limba engleza la Shakespeare School

Cauti un curs de engleza pentru copilul tau la care sa vina cu drag si unde sa progreseze vizibil?
Inscrie-l la o lectie gratuita de engleza pentru a face cunostinta cu metoda de predare Shakespeare School (Teoria Inteligentelor Multiple) indragita de mii de cursanti din Bucuresti.

Inscrierile se fac aici:  https://www.shakespeare-school.ro/lectie-gratuita-de-engleza-la-shakespeare-school-2/

 

Ți-a plăcut acest articol? Ți s-au părut folositoare sfaturile noastre? Atunci hai pe canalul nostru de YouTube sau pe pagina noastră de Facebook pentru și mai multe sfaturi și povești cu care te poți identifica!

Shakespeare School și-a creat o metodă de predare a limbii engleze inovatoare, care reprezintă o aplicare originală a Teoriei Inteligențelor Multiple. 

Ce înseamnă, concret, metoda noastră?
Profesorii identifică și adaptează atmosfera din clasă și activitățile, astfel încât ele să răspundă intereselor și aptitudinilor fiecărui cursant în parte. Folosim o mare varietate de resurse pentru a oferi calea cea mai rapidă și ușoară spre învățare luând în considerare darul fiecărui cursant în parte.

Descoperă și tu metoda Shakespeare School în cadrul lecțiilor demo de limba engleză!

Mai multe articole

Contactează-ne!