Nu este niciodată ușor precum pentru un copil aflat încă în clasele primare să schimbe des colectivul din care face parte. Părinții Iuliei lucrau într-un domeniu care le oferea constant oportunități de a descoperi orașe noi și, în timp, Iulia nu a mai încercat să își facă prieteni noi dacă știa că se va muta curând.
Așa a ajuns Iulia să se mute de 3 ori în doar doi ani de școală și să întâlnească atât de mulți copii și profesori noi, încât uneori le încurca numele. Asta până în clasa a III-a când părinții ei au decis ca toată familia să se stabilească în București, veste care a bucurat-o enorm pe Iulia – „În sfârșit pot să merg la aceeași școală mai mult timp!”, gândea ea.
„Copiii au, în primul rând, nevoie de stabilitate și noi știam că nu poate fi atât de ușor pentru Iulia să își facă prieteni noi de teama de a nu-i pierde când ne vom muta. Când am ajuns la concluzia că în sfârșit nu va mai trebui să ne mutăm din 3 în 3 luni pentru un alt proiect, am știut că nu putem rata această oportunitate pentru ea”, spune tatăl Iuliei.
În toți acești ani, Iulia a întâmpinat o mulțime de dificultăți în a-și face prieteni. Așa cum spune și tatăl ei, îi era teamă că în câteva luni urma să plece din acel oraș și nu va mai ține legătura cu prietenii ei. Frica de atașament a făcut-o să fie reticentă când venea vorba de munca în echipă, fapt ce s-a văzut încă din primele săptămâni de școală în București.
„Învățătoarea Iuliei ne spunea că nu vrea să lucreze cu alți copii și că preferă proiectele individuale. Noi știam că munca în echipă ajută un copil să își dezvolte o mulțime de alte abilități precum comunicarea sau gândirea critică și ne-am întristat când am auzit că micuța noastră nu se simte confortabil în situațiile când trebuie să lucreze cu cineva”, spune mama Iuliei.
Căutând soluții de la diverși terapeuți, de la prietenii lor care s-au confruntat cu aceeași problemă și, bineînțeles, de la vestitul Google, au găsit Shakespeare School. Părinții Iuliei s-au informat în legătură cu modul în care copiii învață limba engleză la Shakespeare School și ce efecte benefice are pentru aceștia și-au stabilit împreună cu cea mică să acorde o șansă cursurilor de limba engleză.
Efectul a fost cel dorit! În doar câteva cursuri de limba engleză, Iulia a început să se apropie mai mult de ceilalți copii și să vorbească cu ei fără să fie împinsă de la spate de teacher.
„Nu credeam că situația se va îmbunătăți atât de repede. Iulia, în schimb, ne-a demonstrat că orice este posibil, chiar la o vârstă atât de fragedă. Ne bucurăm, însă, că am găsit niște oameni minunați și că, prin intermediul cursurilor lor, Iulia a reușit să iasă puțin din cochilia ei”, spune mama Iuliei.
Într-adevăr, uneori este dificil să stârnești interesul unui copil și să facă ceva ce nu îi place. În cazul Iuliei, însă, jocurile interactive și micile proiecte de grup din cadrul cursurilor i-au arătat cât de ușor și de frumos este să îți faci prieteni noi și că satisfacția pe care o primești după ce îți atingi obiectivele alături de echipa ta merită tot efortul.